2min

ThoughtSpot laat aan Techzine weten dat het met zijn nieuwe bedrijfsmodel mijlpalen bereikt. Zo heeft de BI-leverancier een half jaar na de SOC 2 Type II veiligheidsgoedkeuring de honderdste klant opgetekend voor de beheerde SaaS-oplossing. Inmiddels vormen cloud-oplossingen dan ook de helft van de omzet.

Met de introductie van het SaaS-platform verschoof het bedrijfsmodel van ThoughtSpot het afgelopen jaar. Hiermee kunnen bedrijven het volledige platform inzetten, specifieke mogelijkheden als ‘search as service’ gebruiken en interactieve data-apps ontwikkelen met low-code platform Everywhere. De begin dit jaar behaalde SOC 2-goedkeuring van zijn platform vindt ThoughtSpot belangrijk, want hiermee toont het aan standaarden te volgen rond security en betrouwbaarheid.

Mijlpalen

Een half jaar na de goedkeuring heeft de Business Intelligence-leverancier de honderdste klant opgetekend. Grote bedrijven als T-Mobile en Verizon hebben de keuze voor de volledig beheerde SaaS-dienst gemaakt. Ook digital natives als Kahoot en Cloud Academy gebruiken de oplossing. Volgens de BI-leverancier komt de mijlpaal van 100 klanten doordat bedrijven prioriteit geven aan cloud-gebaseerde analytics. Hiermee kunnen ze “gebruikers flexibele toegang geven tot data, deze makkelijk doorzoekbaar maken en inzichten verzamelen vanaf elke plek”.

Het heeft ertoe geleid dat cloud-producten inmiddels goed zijn voor de helft van de jaarlijkse omzet van ThoughtSpot. Afgelopen jaar groeide de omzet uit cloud-oplossingen met 250 procent. Dezelfde periode kocht 85 procent van de nieuwe klanten cloud-producten, met 25 procent van de orders een waarde van boven een ton. ThoughtSpot wil zijn team dan ook met 25 procent uitbreiden, zodat het aan de groeiende vraag kan voldoen.

Tip: ThoughtSpot is een rijzende ster in de BI-wereld