Moss haalde in een recente investeringsronde 86 miljoen dollar (76 miljoen euro) op. De organisatie specialiseert in spend management.

Sinds de investeringsronde bedraagt de marktwaarde van Moss 537 miljoen dollar (475 miljoen euro). De organisatie ontwikkelt een spend management platform. Uitgavenbeheer, factuurbeheer, administratie en financial controlling staan centraal. Daarmee concurreert Moss met Europese spelers als Pleo, Spendesk en Soldo.

Spend management

Naast fysieke credit cards verstrekt Moss virtuele credit cards voor online betalingen. Credit card-uitgaven verschijnen in het dashboard van het spend management platform. Voor elke betaling op rekening stort Moss 0,4 procent van de uitgave terug.

Het platform stelt managers in staat om budgetten voor medewerkers in te stellen en uitgaven te overzien. Organisaties hoeven zakelijke uitgaven niet langer voor te schieten. Een medewerker gebruikt een Moss credit card, waarna de uitgave automatisch kan worden verwerkt.

Moss is bruikbaar voor alle uitgaven, ook wanneer een locatie geen credit card accepteert. Het platform biedt de mogelijkheid om elke betalingssoort te registreren, zodat alle zakelijke facturen in een centrale omgeving kunnen worden verwerkt.

Sinds 2020 (jaar van oprichting) heeft Moss 250.000 transacties verwerkt en 20.000 credit cards toebedeeld.