1 min

Recentelijk heeft Facebook de één miljard actieve maandelijkse gebruikers behaald. Twitter volgt nu met de aankondiging dat het meer dan 200 miljoen actieve gebruikers per maand mag verwelkomen. Daarmee staat de microblogdienst op gepaste afstand van ’s werelds grootste sociale netwerk.

Waar Facebook eerder de één miljard gebruikers behaalde en dit vierde met een video-advertentie waarin Facebook onder andere wordt vergeleken met een stoel, vliegtuig, brug en een dansvloer, houdt Twitter het iets meer bescheiden en kondigt het middels een karakteristieke wijze de mijlpaal aan. De bekendmaking wordt wereldkundig gemaakt middels een tweet dat de mijlpaal van 200 miljoen actieve gebruikers behaald is.

De dienst Twitter, die eerder in 2010 nog 175 miljoen geregistreerde gebruikers had, heeft inmiddels zijn geregistreerde gebruikers al meer dan verdubbeld. In de zomer van 2012 telde het bedrijf al zo’n 500 miljoen registraties. In verhouding met Facebook mogen de cijfers dan wel een beetje tegenvallen, 200 miljoen actieve gebruikers die minstens elke maand gebruik maken van de dienst is zeker niet misselijk.