Google heeft de Zuid-Koreaanse autofabrikanten Hyundai en Kia Motors in de hand genomen om Google Maps en Places in de navigatiesystemen van beide automerken te integreren. Vooralsnog zal de extra dienst alleen in de Verenigde Staten beschikbaar komen.

Mickey Kataria, senior productmanager van Google Maps, maakte de samenwerking met de Koreaanse automerken bekend via een blogbericht. Kataria gaf aan dat het gebruik van Google Send-to-Car, lokaal zoeken en zoeken met spraak in samenwerking met Hyundai’s Blue Link-technologie en Kia’s tweede-generatie UVO eService navigatiesysteem een ware toevoeging is die consumenten erg zullen waarderen.

Hyundai gaf zelf ook een verklaring af. Het automerk was enorm entiousast over de tot stand gekomen samenwerking met de zoekgigiant. Barry Ratzlaff van Hyundai Motor America, zei: "Blue Link maakt het makkelijk voor gebruikers om te navigeren naar hun bestemming. Met de intergratie van API’s van Google Maps zal Blue Link nog effectiever worden. We kijken uit om samen met Google innovatie-oplossingen naar Hyundai-eigenaren te brengen".

Ook Kia Motors America liet van zich horen. Het bedrijf liet weten dat de Sorento CUV die in 2014 uitkomt een UVO-systeem van Google aan boord zal hebben.

Mickey Kataria gaf aan dat naast Kia en Hyandai ook Audi, Daimler en Tesla Motors gebruik gaan maken van Google Maps-technologie.