Facebook probeert op dit moment allerhande Snapchat-achtige functies uit in zijn mobiele applicatie. Uit een nieuw bericht blijkt dat het Amerikaanse sociale netwerk van Mark Zuckerberg probeerde Snow, een Aziatische Snapchat-achtige dienst, te kopen. De eigenaren van Snow wezen het bod echter af.

Snow is actief in een aantal Aziatische landen en is in totaal 80 miljoen keer gedownload. Er komen elke maand 10 miljoen nieuwe gebruikers bij en dat heeft tot interesse van uiteenlopende partijen geleid. Afgezien van Facebook, hebben ook Tencent (de maker van chatapp WeChat) en Alibaba een bod uitgebracht.

“Het is waar dat Snow liefdevolle telefoontjes ontvangen heeft van uiteenlopende bedrijven,” vertelde een vertegenwoordiger van Naver, het bedrijf dat eigenaar is van Snow, tegenover Techcrunch. De app heeft Snapchat-achtige functies en kan gebruikt worden om foto’s te maken en die te bewerken met diverse filters en effecten.

Om zoveel mogelijk gebruikers aan zich te binden, werkt Snow samen met lokale beroemdheden. Zo heeft het al contracten gesloten met Koreaanse en Japanse muzikanten en andere bekende sterren. Daarnaast biedt de app 36 filters en meer dan 200 digitale maskers, veel meer dan Snapchat.

Het is niet de eerste keer dat Facebook interesse heeft getoond in Snapchat of een soortgelijke dienst. Drie jaar geleden bood het bedrijf nog drie miljard dollar voor de app, een bod dat toen afgeslagen werd. Sindsdien brengt Facebook Snapchat-achtige functies naar zijn uiteenlopende apps, waaronder Instagram en zoals eerder vandaag gemeld, dus ook naar zijn standaardapp.