2min

Tags in dit artikel

, ,

Meer dan tweederde van de werknemers is binnen 30 minuten sterk geïrriteerd wanneer het e-mailsysteem onverwacht uitvalt. Eenvijfde van de IT-managers die verantwoordelijk zijn voor het beheer van het e-mailsysteem vreest dan ook voor zijn baan als de storing niet binnen 24 uur wordt verholpen. Tegelijkertijd zegt driekwart dat hun huidige back-upprocedures snel genoeg zijn. Uit het onderzoek van Veritas software komt naar voren dat 75 procent van de bedrijven onderkent dat e-mail een bedrijfskritische rol vervult en dat gebruikers er afhankelijk van zijn geworden. Stress neemt dan ook snel toe wanneer gebruikers geen toegang hebben tot e-mail. Een vijfde deel van de gebruikers raakt meteen geïrriteerd wanneer e-mail niet beschikbaar is; meer dan een derde (36 procent) binnen vijf minuten. Binnen 30 minuten komt daar nog een derde bij en na een uur zegt 82 procent van de gebruikers sterk geïrriteerd te zijn.

Dit leidt tot een sterke druk op degenen die verantwoordelijk zijn voor het beheer van e-mail-systemen. Meer dan 76 procent van de ondervraagde IT-managers stelt dat hun baan in het geding is wanneer e-mail niet beschikbaar zou zijn. 18 procent denkt dat een uitval van 24 uur tot ontslag zou leiden; 37 procent ziet hetzelfde gebeuren wanneer e-mail gedurende een week niet beschikbaar zou zijn.

Vreemd genoeg zegt 76 procent van de IT-managers met ervaring in het herstellen van een e-mailsysteem na een storing, dat het herstel snel genoeg kan plaatsvinden. 39 procent zegt niet te weten hoe lang het zou duren om hun e-mailomgeving te herstellen. Meer dan een derde (43 procent) van de IT-managers zegt dat een week zonder e-mail traumatischer is dan een niet-ernstig auto-ongeluk, een verhuizing of scheiding, of een andere ingrijpende gebeurtenis.