1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Sony zal de promotie van de PS3 grootser aanpakken dan dat het bedrijf deed met de PS2. Zo zal Sony 5 keer meer demo kiosken van de PS3 opzetten dan dat de PS2 er had tijdens de introductie ervan. Om het in cijfers uit te drukken, de PS2 kreeg 3.000 demo units en de PS3 krijgt er nu 15.000.

Sony zal 30 miljoen dollar pompen in het promoten van hun nieuwste console, de PlayStation 3. Het grootste deel van dit geld zal gaan naar de 15.000 consoles die verspreid over de USA en Canada op strategische plaatsen zullen gezet worden. Tijdens een interview met Jack Tretton, co- chief operating officer bij Sony Computer Entertainment America, wist de man te vertellen dat eens men op een van de demo units zou gespeeld hebben, het geen rol meer speelt wat de prijs van de console is, het is gewoon een must-have.

Bij launch zullen er in Amerika 400.000 consoles verkrijgbaar zijn voor consumenten en in Japan 100.000. Tegen het einde van hun fiscale jaar (maart 2007) wil Sony al 6 miljoen consoles verkocht hebben.