1 min

Tags in dit artikel

, ,

ACSI, de American Customer Satisfaction Index, doet ieder jaar een onderzoek naar de tevredenheid van klanten over verschillende PC-merken. Voor de tiende keer op rij wint Apple in deze categorie, met een volle 7 punten boven het gemiddelde.


Sinds 2004 staat Apple bovenaan in het klanttevredenheidsonderzoek in de categorie PC’s. In het rapport dat vandaag is uitgegeven door het ACSI, zien we dat Apple hiermee bedrijven als Hewlett-Packard, Dell, Toshiba en Acer achter zich laat.

Naast Apple is HP de enige partij die eveneens boven het gemiddelde weet te scoren, met één punt. Ten opzichte van een jaar eerder doen Apple, HP en Toshiba het beter dan in 2012. Dell en Acer worden door de klanten minder positief beoordeeld dan een jaar eerder.

In het onderzoek worden zaken als kwaliteitservaring, waarde-ervaring, klachten en klantloyaliteit meegenomen. Overigens gaat het hier niet alleen om computers, maar worden tegenwoordig ook tablets meegenomen in de waardering.

Waar de algemene tevredenheid bij PC’s en tablets de afgelopen jaren daalt, weet Apple wel beter te scoren dan vorig jaar in het tevredenheidsonderzoek. Overigens zijn deze gegevens in het geheel afkomstig uit Amerika.