1 min

Spotify toont elk jaar een overzicht van het meest beluisterde album, artiest en nummer. Dit kan je vervolgens wereldwijd bekijken maar ook voor Nederland en zelfs, als je je abonnee bent van Spotify, jouw meest geluisterde album, artiest en nummer.

Spotify brengt traditiegetrouw elk jaar een jaaroverzicht uit, het leukste is natuurlijk om je persoonlijk jaaroverzicht te bekijken en te zien welke artiesten, albums en nummers je het meeste geluisterd hebt. Daarnaast zijn er natuurlijk het wereldwijde overzicht en het overzicht per land.

De meest beluisterde artiest van 2015 is wereldwijd Drake, in Nederland vonden we Ed Sheeran echter beter aan te horen. Gevolgd door Ronnie Flex en Mr. Polska, Kygo, The Weeknd en Lil’Kleine met Ronnie Flex.

De meest geluisterde albums op Spotify in Nederland zijn New Wave, Beauty Behind The Madness, Peace Is The Mission, Me 4 U en Chaos And The Calm.

Tot slot de statistieken waar mensen meer mee hebben, de best beluisterde nummers van 2015 en dat is niet Drank en Drugs. Op de eerste plaats vinden we Lean On van Major Lazer, daarna Cheerleader de Felix Jaehn Remix van OMI, Stole the Show van Kygo, Parijs van Kenny B en tot slot Uptown Funk van Mark Ronson.

Voor jouw persoonlijke overzicht, kan je hier terecht.