, , , , , ,

Graphics & geluid

Kingdoms of Amalur kent een sprookjesachtige sfeer. Daarbij speelt hoe het spel grafisch is vormgegeven een belangrijke rol. Zo zien de kleuren er erg fel en levendig uit. Ook de wereld van Amalur ziet er zeer mooi uit, maar hier en daar is de omgeving toch ietwat kaal. Gelukkig kennen de vijf provincies onderling een variatie in omgeving en daardoor zal je nooit alleen in een bos lopen, maar ook door moerassen, woestijnen en vele andere landschappen.

De personages zien er helaas wat minder mooi uit. Met simpele kleren en vrijwel geen detail in het gezicht is dit toch wel een van de mindere punten van het spel. Ook de lipsynchronisatie stelt weinig voor en de enige variatie die hierin is te vinden is een open mond of een dichte mond. Erg jammer, want je moet toch regelmatig met andere personages praten.

Ook het geluid zorgt voor de sprookjesachtige sfeer die in heel Amalur heerst. Zo is er altijd wel een magisch deuntje op de achtergrond te vinden als je de wereld aan het verkennen bent. Ook zal je in het bos de vogeltjes horen fluiten terwijl in de woestijn het de gieren zijn die je gezelschap houden. Tijdens een gevecht komt er een wat krachtiger geluid uit je speakers, wat je weer net iets alerter maakt voor de aanvallen van je vijanden.

De personages in het spel hebben ondanks de slechte lipsynchronisatie een zeer goede en levendige stem en weten ook echt hun verhaal aan je over te brengen. Helaas kan de hoofdpersoon zelf niet praten en zal je via een keuzemenu een gesprek met iemand moeten voeren. We hadden graag gezien dat de personage die jij speelt een stem had meegekregen. Dit had het spel zeker goed gedaan, want je raakt dan meer betrokken met de hoofdpersoon.