2min

Tags in dit artikel

, , ,

Graphics en geluid

Wat betreft het uiterlijk zit het met Mafia II wel dik in orde, op wat animaties na, zoals op de vorige pagina al staat uitgelegd. De cutscenes, de physics en het uiterlijk van het spel zelf, het is allemaal dik in orde.

Vooral de karakters zien er in Mafia II bijzonder goed uit. Het gezicht en de huid ziet er erg realistisch uit, al is de blik in de ogen niet altijd even geloofwaardig. Maar over het algemeen genomen is heel erg makkelijk te zien dat hier veel aandacht aan is besteed.



In het verhaal verandert de tijdsperiode op een gegeven moment van 1943 naar 1951, en dat is in de stad ook erg goed te merken. Ineens rijden overal andere auto’s rond en de radio is gevuld met andere muziek. Over de radio gesproken, de muziek die er gedraaid wordt is goed gekozen, maar er zijn maar drie radiostations, wat natuurlijk wel wat weinig is voor een game waarin de vergelijking met Grand Theft Auto zó makkelijk gemaakt wordt.

Daarmee komen we dan bij de audio terecht, die ook goed in orde lijkt. Geluidseffecten kloppen goed met wat er op het scherm gebeurt en zoals eerder opgemerkt, versterkt de muziek de sfeer van de jaren ’40 en ’50 wel echt, die sfeer komt goed over op de speler.



Het enige wat qua geluidseffecten opgemerkt moet worden is dat de politie-auto’s wel een erg irritante en trage sirene hebben, maar wellicht is dat gewoon het geval geweest in de jaren ’40 en ’50. Wat mij betreft klonken de sirenes echter meer naar een ziekenwagen dan een politieauto.