, , , , ,

Minpunten

AI

Één ding dat mij opviel tijdens het spelen was dat de AI van zowel de C.E.L.L. als Ceph troepen niet echt indrukwekkend is. Zelden wordt je écht uitgedaagd door je tegenstanders. Meestal is even de cloak-modus gebruiken genoeg om van je belagers af te komen. Zelfs de gevaarlijkste vijanden hebben moeite om je te doden. Het is nu vaak zo dat je een vijand vanachter kunt doodsteken om daarna direct te vluchten voor een vijand die 2 meter verderop staat. Dan wacht je een paar seconden en maak je ook die vijand af. Dit geldt eigenlijk voor alle situaties. Er wordt niet samengewerkt door de AI, ook flankeren zit er helaas niet in. Ook lopen vijanden regelmatig in dode hoeken te zoeken naar je.

Te makkelijk?

Zelfs op de hoogste moeilijkheidsgraad is de singleplayer campagne prima te doen mits je wat rustiger aan doet. Nagenoeg alle levels kunnen met iets meer geduld gespeeld worden zonder ook maar één keer dood te gaan. Er zijn vier moeilijkheidsniveaus namelijk: Recruit, Soldier, Veteran en Post-Human Warrior. Ik heb de eerste keer het spel op Veteran gespeeld en speel nu op Post-Human Warrior. Ik merk eigenlijk geen verschil, behalve dat je iets minder schade kan weerstaan. Er zijn ook niet meer of sterkere vijanden en ook de AI is niet slimmer. Doordat de energie van je nanosuit 2.0 enorm snel weer oplaadt is het soms echt geen uitdaging meer om zelfs de sterkste vijanden uit te schakelen.

De multiplayer van Crysis 2 is duidelijk niet het sterkste punt. Je kunt met 12 man tegelijk online op 12 maps. Daarnaast heb je een vrachtwagenlading aan wapens beschikbaar en kun je levelen en daardoor je Nanosuit upgraden. Online heeft iedereen een Nanosuit, wat wel weer leuk is omdat er ook (heel kort) gecloaked kan worden, wat soms voor leuke situaties kan zorgen.

De spelmodi zijn niet bijzonder en verder voelt de multiplayer gewoon aan als een verplicht nummer, Crysis 2 doet niets extra’s ten opzichte van de Call of Duty’s of Battlefields van tegenwoordig.