Camera

We hebben ervoor gekozen alleen de camera aan de achterzijde te testen. Aangezien de camera aan de voorzijde de moeite niet waard is. De maximale resolutie is van VGA-kwaliteit en dat is nooit om over naar huis te schrijven, maar wel prima voor videobellen.

De camera aan de achterzijde is er een van 5 megapixel, maar zoals je wellicht weet is het aantal megapixels niet het enige wat de doorslag geeft bij het maken van foto’s. De gebruikte techniek en lens hebben in veel gevallen meer invloed op de kwaliteit van de foto’s. Gezien het feit dat het hier gaat om een budgettoestel en Huawei op zoveel mogelijk onderdelen heeft getracht te bezuinigen, verwachten we geen wonderen.

Foto’s binnen

We beginnen met de foto’s die we binnen hebben genomen. Met goede belichting en in het donker met de flitser.
Binnen normale belichting

Binnen, in het donker met flits

Hoewel we maar één foto hebben toegevoegd van beide situaties, maken we er altijd een stuk of vijf à zes om de beste er tussenuit te pikken. We hebben moeten constateren dat de camera binnenshuis moeite heeft met het maken van scherpe foto’s zonder flits. Als we foto’s met flits maken, zijn ze in veel gevallen een stuk scherper, maar is de kans op overbelichting weer groter. Het is dus geen ideale camera om binnen foto’s mee te nemen.

Foto’s buiten

Uiteraard hebben we ook buiten foto’s genomen, deze zijn over het algemeen een stuk beter omdat er meer licht beschikbaar is.
Buiten van dichtbij genomen

Buiten van een normale afstand

Buiten van veraf

Buiten volledig ingezoomd

Het moge duidelijk zijn dat de foto’s buiten al een stuk beter zijn dan binnen. De foto’s zijn een stuk scherper. Zowel de foto van dichtbij als van een normale afstand. Inzoomen heeft eigenlijk op geen enkele telefoon een goed resultaat, maar bij deze camera al helemaal niet. Inzoomen wordt dan ook afgeraden. Al met al neemt dit toestel matige tot redelijke foto’s voor een smartphone. Voor de prijs van het toestel mag men echter niet klagen.

Video

Tot slot maken we ook altijd een video met de smartphone, deze wordt buiten opgenomen van voorbij rijdende auto’s. De maximale resolutie is 720p, met 30 frames per seconde. De video is wederom niet van al te hoge kwaliteit, ook stotteren de voorbijrijdende auto’s een beetje, wat laat zien dat de camera moeite heeft met bewegende objecten.