, , , ,

De Beatman Flash 64 Player.

Dit keer kwam er een klein pakketje binnen van Freecom met daarin de Beatman Flash MP3 Player. Toen ik de doos open maakte met daarin de MP3 speler kon ik me ogen niet geloven, ik wist dat MP3 spelers klein konden zijn, maar zo klein had ik het niet verwacht! De MP3 speler is 5,1 * 5,5 en een 1,5 cm dik en weegt nog geen 45 gram! Normaal is de Mp3 speler zilver kleurig met een lichtblauwe rand die rondom de zijkanten van de speler zit. Met speciale stickers (die erbij geleverd worden) kun je de speler een persoonlijk tintje geven. In totaal heb je keus uit 4 soorten covers, namelijk:

• Normaal = Zilver.
  • Luipaard = Luipaarden print.
  • Rode hemel = Rode hemel met wolk.
  • Modern = Moderne print met grijskleuren.

Hieronder zie je de voorbeelden, hoe je MP3 speler na de metamorfose eruit komt te zien:

In de doos vind je het volgende:

• De Beatman Flash MP3 Player (echt waar!).
  • Een software cd met handleiding en de digitale audio manager
  • Een quick install guide.
  • Duracell Ultra M3 batterijen (type: AAA)
  • Hoofdtelefoon van Sennheiser.
  • Een USB kabel voor verbinding met de MP3 speler.
  • Een nek/polsbandje.
  • Een garantiekaart.(die je hopelijk niet nodig hebt)
  • En een setje van 3 cover labels (stickers)

De Quick install guide is nogal erg quick en daarom eigenlijk overbodig, omdat je toch wel de play en stop knop kan vinden :) Wat we steeds vaker zien (gelukkig) is dat ze in plaats van die goedkope (Taiwanese) batterijen steeds vaker Duracell batterijen gaan gebruiken, waardoor het apparaat zeker met een aantal uren langer meegaat! Standaard word er bij de Beatman Flash ook een hoofdtelefoon bijgeleverd van het merk Sennheiser. Ik ben op zich wel te spreken over de kwaliteit van de hoofdtelefoon maar een goede dure hoofdtelefoon van bijvoorbeeld Sony laat het geluid toch net iets beter weerklinken.

De Beatman Flash heeft een klein schermpje waarop de informatie op komt te staan. Dit schermpje heeft een blauwe backlight, zodat je in het donker of in schemer toch alles kan aflezen. Het aflezen gaat soms moeizaam op het kleine schermpje, maar als je eenmaal door hebt hoe het precies werkt en hoe de MP3 Beatman het laat zien valt het gelukkig nog wel mee! Je kan tussen een viertal voorgeprogrammeerde muziek instellingen kiezen, namelijk: normaal, live, rock en pop. Je hoort het verschil duidelijk dus het instellen van de muzieksoort raad ik je dan ook sterk aan.

Een voorbeeld van hoe het scherm van de MP3 Beatman Flash opgebouwd is:

Standaard kan je tot 64 MB aan MP3’s of aan WMA’s plaatsen, en met een Smart Media kaartje kan je nog eens 128 (Maximaal) erbij plaatsen. Standaard kan je ongeveer tussen de 16 tot ongeveer 21 MP3’tjes op de MP3 speler plaatsen, dat toch al gauw een goed uur aan muziek is. Met een 128 MB Smart Media kaartje wordt dit aantal verdrievoudigt. De Beatman Flash is schokvrij, dus of je hem nu gebruikt bij hardlopen, op je fiets of in de auto het maakt niets uit! De Beatman Flash zal altijd rustig doorspelen.

Genoeg over de specificaties, het is eens tijd dat we de Beatman MP3 Flash player gaan testen met een boel MP3’tjes en WMA’tjes. Ik heb een aantal trance, pop, rock en wat klassieke muzieknummers (MP3) naar de Beatman Flash over gepompt en eens aandachtig geluisterd er naar. Al de nummers hadden een bitrate van 128 kb (normale kwaliteit) en ik moet zeggen dat hij al de soorten muziek prima laat weerklinken! Ook de WMA files laat hij prima weerklinken. WMA is overigens niet echt aan te raden omdat deze een stuk groter zijn dan mp3 files. Het overbrengen van de nummers is kinderspel en gaat erg eenvoudig en foutloos! Het is enkel een kwestie van de Beatman Flash aansluiten op je USB poort en de digitale audio manager starten, om vervolgens met een paar muisklikken al je MP3’tjes over te zetten naar de Beatman Flash player.