, ,

Telefoon en specificaties

Verpakking

Dit toestel wordt geleverd in een mooi compact zwart doosje met bovenop het BlackBerry-logo. Als we het doosje openmaken komen we eerst de boekjes tegen. Nadat de boekjes verwijderd zijn zie je het toestel in al zijn glorie schitteren. Na het uitnemen van het toestel komen we de accessoires tegen. Hier vertel ik straks meer over.

Uiterlijk

Het toestel is zeer strak vormgegeven en voorzien van kunstleer en chromen details. Het toestel is helaas maar in één kleur verkrijgbaar en dat is zwart. Op zich geen ramp want zwart staat zeer goed bij deze telefoon in combinatie met de chromen details.

Toetsen en knoppen

Het toestel heeft, zoals we gewend zijn van de meeste BlackBerry’s, ook weer een volledig qwerty-toetsenbord. Verder beschikt de telefoon over de gebruikelijke beltoetsen. Ook heeft deze telefoon een menu-toets, ’terug’-toets, trackpad en heeft hij een vrij in te stellen toets aan de linkerkant en drie mediatoetsen aan de rechterkant. Tevens zitten er op de bovenkant ook nog twee verborgen toetsen. Deze toetsen zijn bedoeld om de telefoon in standby te zetten of om het toetsenbord te blokkeren.

De toetsen op het toetsenbord hebben een handig reliëf waardoor er gemakkelijker mee te typen is. Het toetsenbord voelt verder wel vrij goedkoop aan. sommige toetsen geven geen goede feedback en geven je af en toe het gevoel alsof je de toets twee keer indrukt. De plaatsing van het toetsenbord is prima. Met twee handen is er gemakkelijk te typen op dit toestel. De knoppen zitten waar ze horen en alles spreekt voor zich.

BlackBerry heeft ervoor gekozen om een trackpad te nemen in plaats van een trackbal. In de praktijk wijst het uit dat een trackpad veel duurzamer is dan een trackbal. De trackpad werkt verrassend snel en handig. Het navigeren door de telefoon gaat hiermee perfect!

Aansluitingen

De BlackBerry 9700 Bold beschikt over twee aansluitingen. Een 3,5mm-jack voor je hoofdtelefoon en een mini-USB-aansluiting. Deze aansluiting is bedoeld voor de oplader en de USB-kabel. Tegenwoordig hebben de nieuwste mobieltjes allemaal deze aansluiting. Dit is namelijk de nieuwe Europese standaard. Tot nu toe is het meegeleverde headsetje nog de enige die goed past in de telefoon. Andere headsets geven storing doordat ze niet goed contact maken met de aansluiting op de telefoon. Hierdoor valt het linker- en/of rechterkanaal weg of blijft het geluid via de speaker lopen.

De aansluiting voor de lader en USB-kabel ziet er wat fragiel uit maar is dat zeker niet! De kabels zitten er veel steviger in dan ik had gedacht. De kabel wordt goed vastgeklemd en valt er niet zomaar uit.

Accessoires

De BlackBerry 9700 Bold wordt standaard geleverd met een headsetje, USB-kabel, oplader met verschillende opzetstukken, 2GB micro SD-kaart en een stijlvol hoesje. Het headsetje komt vrij goedkoop over. Het is een plastic gevalletje dat slecht blijft zitten in de oren en tevens ook een vrij slecht geluid geeft. Erg jammer want de geluidchip die in de telefoon zit is wel zeer degelijk! Dit is vooral te merken wanneer het geluid gewoon over de speaker gaat. Het geluid klinkt over de speaker vrij warm en heeft een goede bas.

De lader is ook erg slim bedacht. Zit je nu bijvoorbeeld in een land waar ze andere netstroomadapters gebruiken, dan schuif je gewoon even een ander opzetstukje op je adapter en je kunt weer opladen. Het hoesje dat meegeleverd wordt is simpel maar zeer degelijk uitgevoerd. Hij bestaat uit een soort bekleed karton dat dubbelgeklapt is. Aan weerszijden zitten dan weer stukken elastiek waardoor het hoesje je telefoon vast klemt. Verder beschikt het hoesje over een systeem waardoor de telefoon automatisch op standby gaat als je hem in het hoesje steekt. Haal je de telefoon weer uit het hoesje gaat hij vanzelf ook weer aan. Een zeer handig en slim systeem dus!