Als we al onze ervaringen die we de afgelopen tijd hebben opgedaan met de Galaxy S8 eens op een hoopje vegen, dan komen we tot de conclusie dat Samsung een zeer fraai staaltje techniek op de markt heeft gebracht. Zoveel scherm in zo’n kleine verpakking is gewoon een zeer opvallende prestatie. Het geheel is verder ook nog eens uitstekend afgewerkt en ligt erg prettig in de hand. Qua design is de plaatsing van de vingerafdruklezer de enige dissonant. Die zingt dan ook meteen behoorlijk vals wat ons betreft. Wij snappen echt niet waarom Samsung ervoor heeft gekozen om dat onderdeel op zo’n rare plaats te plaatsen. Ben je een liefhebber van de vingerafdruklezer, dan is dit echt iets waar je vooraf even goed over na moet denken wat ons betreft. Voor het overige is er nagenoeg niets aan te merken op de Samsung Galaxy S8. De prestaties zijn goed, het paneel is van een uitstekende kwaliteit, de accuduur dik in orde en de camera houdt nog altijd relatief gemakkelijk stand ten opzichte van de rest van de markt. Ook op het gebied van de beveiliging is het dankzij Knox allemaal goed geregeld. Met een vanaf-prijs van 799 euro ligt de prijs van Galaxy S8 100 euro boven die van de S7 vorig jaar. Dat was echter een model zonder aflopende randen, dus een vergelijking met de S7 Edge is wellicht meer op zijn plaats. Die had vorig jaar ook een adviesprijs van 799 euro. Feit blijft natuurlijk wel dat de instapprijs voor de nieuwste high-end Galaxy 100 euro omhoog gegaan is. Voor het topmodel, de Galaxy S8+, betaal je 899 euro. Beide hebben standaard een opslagcapaciteit van 64 GB overigens. De Galaxy S8 en S8+ liggen vanaf 28 april in de winkel.
8.8
  • Zeer fraai gebouwd;
  • Goede camera;