Spiderman 2: The Game

In deze review gaan we Spiderman 2:The Game behandelen. Dit spel is een vervolg op het spel Spiderman: The Game, wat bij de film ‘Spiderman’ hoorde.

Het leuke van het spel is dat je eerst een oefenmissie hebt, om de kneepjes goed te leren. Je moet bijvoorbeeld leren hoe je door de stad heen moet slingeren, hoe je een muur op moet klimmen, hoe je de boeven moet verslaan etc. De trainingsmissie is erg leuk om te doen. Nadat je die missie gedaan hebt kun je beginnen met het echte spel.

In het spel zelf moet je allemaal verschillende missie’s uitvoeren, die hoe verder je in het spel bent moeilijker worden. De missie’s beginnen meestal met wat handlangers van een grote baas, die jou aanvallen. Nadat je kun uitgeschakeld hebt, moet je gaan vechten met de grote baas van die missie, wat allemaal karakters uit de echte film en uit de tekenfilm zijn. Jammer is wel dat deze bazen zonder al te veel moeite te verslaan zijn. Met slechts enkele klappen is de baas al verslagen. Zelf ga je moeilijk dood. Je hebt veel health, maar als je wel verslagen bent, moet je de missie opnieuw beginnen.

De gameplay zelf is redelijk goed. Je gebruikt slechts een paar knopjes op je toetsenbord om alles van Spiderman te besturen. Het is leuk om lekker met Spiderman door te stad heen te slingeren. Er zijn ‘slingerpunten’ in de lucht waar je je web op kan schieten, waardoor je vrolijk verder kunt slingeren. Ook kun je met behulp van je web op een gebouw komen, of mensen vangen in je web. Het spel ziet er ook zeker niet verkeerd uit, maar kon altijd beter. Vooral als je binnen in een gebouw bent is het vaak erg donker, waardoor je enkele belangrijke dingen niet ziet. Dat is lastig, want je moet ze wel vinden om verder te kunnen spelen in het spel, wat dus erg jammer is. Outdoor is het spel toch wel redelijk mooi opgezet. De gebouwen zijn wel wat eentonig, maar de stad is mooi gemaakt. Het speelveld is niet zo heel erg groot, er is maar een klein deel van de stad waar je in kunt spelen, wat erg jammer is.

Nog een groot minpunt is dat je het spel niet zelf kunt opslaan. Het spel word automatisch opgeslagen als je een missie uitgespeeld hebt. Dus je kunt niet even snel een paar minuten spelen, je moet dus echt steeds een missie uitspelen voordat je kunt stoppen. Wel kun je later missie’s opnieuw laden, dus je uitgespeelde missie kun je opnieuw spelen.

Het spel is beschikbaar voor Xbox, Playstation, Playstation 2, PC, Camecube, N-Gage en de Gameboy Advance. Meer screenshots en downloads zijn te vinden op deze site van Activision.