2min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Apple-topman Steve Jobs, al geruime tijd onderwerp van gesprek wat betreft zijn gezondheid, heeft vandaag in een open brief enige openheid van zaken gegeven wat betreft zijn gezondheid.

Jobs geeft aan dat hij voor het eerst in een zeer lange tijd, in plaats van intensieve voorbereiding voor de Macworld-keynote, de vakantie met zijn familie door zal brengen. Hij betreurt het dat het besluit om de keynote door Phill Schiller te laten geven geleidt heeft tot een ware geruchtenstroom over zijn gezondheid.

"Ik heb besloten om wat persoonlijke dingen met de Apple-community te delen zodat we allemaal weer rustig zijn en morgen van de show kunnen genieten", aldus Jobs.

Hij geeft aan dat hij gedurende 2008 gewicht verloren heeft. Dit was ook wel te zien tijdens de keynotes die hij in 2008 nog wel gegeven heeft. "De reden hiervoor is een mysterie geweest voor mij en mijn dokters", stelt Jobs. "Een paar weken geleden besloot ik dat naar de onderliggende oorzaak zoeken en volledig genezen topprioriteit moest hebben." Uit verdere onderzoeken bleek vervolgens dat Jobs lijdt aan een verstoorde hormoonhuishouding.

Dit zorgt er volgens Jobs voor dat alle proteïnen die zijn lichaam nodig heeft om gezond te zijn ‘geroofd’ worden. "Uitgebreide bloedtests hebben deze diagnose bevestigd", aldus Jobs. De oplossing voor dit voedingsprobleem is simpel en Jobs is al onder behandeling. "Mijn doktoren denken dat het wel tot het einde van dit voorjaar zal duren voor ik weer helemaal gezond ben. Gedurende mijn herstel zal ik actief blijven als CEO van Apple."

"Ik heb in 11 jaar tijd meer dan alles voor Apple gegeven. Ik zal de eerste zijn die naar de Raad van Bestuur stapt om aan te geven dat ik mijn taken als CEO van Apple niet meer kan uitvoeren. Ik hoop dat de Apple-community mij in mijn herstel steunt en dat jullie mogen weten dat ik altijd datgene wat het beste is voor Apple vooropstel", besluit Jobs zijn brief.

Ook Apples Raad van Bestuur heeft een verklaring naar buiten gebracht dat er op dit moment geen sprake is van het terugtreden van Steve Jobs als CEO van Apple. "Zoals we eerder hebben gezegd, als er ooit een een dag komt dat Steve met pensioen gaat of vanwege andere redenen zijn taken als CEO niet meer kan uitvoeren, wij het zullen melden."

"Apple is blij om Steve als zijn leider en CEO te hebben en hij verdient onze volledige en standvastige steun gedurende zijn herstel. Hij heeft dat zeker van Apple en het bestuur", aldus de Raad van Bestuur.