Salesforce is een van de oudste SaaS-leveranciers ter wereld. Met een cloudgebaseerde aanpak helpt het bedrijf organisaties versneld te innoveren. Door meer of beter gebruik te maken van het Salesforce-platform en het toevoegen van verschillende digitale oplossingen hebben veel klanten zich uit de crisis kunnen innoveren. Niet enkel met standaard Salesforce-oplossingen, maar ook met oplossingen van derden.
Luister elke week door je te abonneren via: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts of andere dienst.
We gingen in gesprek met de general manager van Salesforce in Nederland, Michiel van Vlimmeren. Hij vertelde ons hoe hij deze crisis ervaart. Wat zijn ervaringen zijn met mkb’ers en grote corporates, en hoe zij omgaan met de crisis. Waar ziet hij de meeste groei?
We kunnen er niet omheen dat het voor sommige bedrijven nog steeds een zware tijd is. Toch zijn er ook voorbeelden van bedrijven die zichzelf opnieuw hebben uitgevonden. Door het bedrijf digitaler te organiseren en nieuwe tools te implementeren. Denk bijvoorbeeld aan efficiënter digitaal samenwerken, zodat mensen thuis ook goed in contact blijven met collega’s en klanten. Ook zijn er veel verbeteringen mogelijk op het gebied van sales en service middels het Salesforce-platform, bijvoorbeeld middel de Customer 360-oplossing.
Bedrijven hebben middels innovatieve tools ook compleet nieuwe nieuwe strategieën en omzetstromen kunnen creëren, waardoor ze zelfs sterker uit deze crisis gaan komen. Bijvoorbeeld een betere omnichannel-strategie. Beter samenwerken, innovatie en het omarmen van nieuwe businessmodellen is een van de manieren om uit de crisis te komen.
Eerdere afleveringen Techzine Talks:
- Green IT: Gaan innovatie en sustainability wel samen?
- Security awareness training is onzin
- Wat waren de belangrijkste overnames in 2021
- Techzine Talks kersteditie: De terugblik op 2021
- De zeperd van Zeewolde, het Meta datacenter
Techzine Talks informatie
In 2022 kan je elke week een nieuwe podcast van ons verwachten. We gaan door met Techzine Talks. We hopen op jullie steun als luisteraar, breng onderwerpen aan, deel de afleveringen die je boeiend vind en geef vooral feedback. We horen het graag.
Vind je deze podcast de moeite waard? Deel de podcast dan ook met vrienden, familie en collega’s.