Sony is haar inhaalrace begonnen, Nintendo heeft met de DS al een aardige voorsprong opgebouwd, maar Sony’s PSP lijkt in haar nieuwe jasje eindelijk terug te slaan.

Sinds de introductie van de PSP vielen de verkoopcijfers nog al tegen, met name de prijs en spellenaanbod waren een belangrijke oorzaak van de tegenvallende verkoop. Hierdoor kon de Nintendo DS, die een veel goedkopere prijskaartje had, uitlopen op de PSP. Afgelopen september introduceerde Sony de PSP Slim & Lite, zoals de naam al zegt is het een kleinere en lichtere versie dan haar voorganger. Deze is tevens flink in prijs gezakt en sindsdien zijn de verkopen alleen maar bergopwaarts gegaan.

De verkopen liepen zo goed dat er na twee maanden al één miljoen PSP’s over de Japanse toonbanken zijn gegaan. Om maar als vergelijking te nemen, de oudere versie van de PSP deed sinds de lancering in 2004 er twee weken later over om dit aantal te behalen. Naar verwachting zullen de verkoopcijfers alleen maar stijgen nu de feestdagen aan zitten te komen.