1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Vorige week is het Internet Jaarboek 2006 verschenen dat Stichting Internet Reclame heeft gemaakt. Daarin staat dat steeds meer mensen items kopen met het gebruik van internet. Volgens het jaarboek, heeft 86 procent wel eens wat online gekocht.

Nieuwe producten worden het meest aangeschaft via het internet, maarliefst 80 procent koopt nieuwe spullen. Toch heeft bijna de helft van de internetters wel eens tweedehands spullen gekocht.

In het boek staat dat de gemiddelde internetter voor 400 euro per jaar spendeert aan spullen die worden gekocht via het net. Dat betekent dat mensen voor een totaalbedrag van een slordige 3,2 miljard euro per jaar via het internet kopen.

Zoals al eerder op Techzine was te lezen, raadplegen de internetters eerst het internet voordat ze actie gaan ondernemen. Zo’n 77 procent van de mensen gebruikt eerst een zoekmachine om zich goed voor te laten lichten over een merk en/of product. Tweederde gaat meteen naar de website van het betreffende merk. Ruim 50 procent kijkt ook nog op onafhankelijke vergelijkingssite.

Betalen doen ze het liefst via acceptgiro, dat doet 42 procent van de internetters, betalen doormiddel van een creditcard zoals Visa wordt steeds vaker gedaan. Ongeveer 40 procent van de mensen die aankopen doet via het internet, zegt dat ze een creditcard gebruiken bij het online afrekenen van hun aankopen.