Chello gaat van naam wisselen, in plaats van Chello gaat het verder onder de naam van moederbedrijf UPC. De dienst krijgt de naam UPC Breedband internet

UPC wil graag alles onder één naam gaan aanbieden en aangezien het bedrijf recentelijk haar huisstijl en logo geheel vernieuwde moet de merknaam Chello het veld ruimen. Chello begon met het internet toen het nog in de kinderschoenen stond. Chello moet eigenlijk uitgesproken worden als ‘Say Hello’ maar dat is nooit echt gelukt.

Kabelinternet was eind jaren 90 het beste alternatief voor inbellen, omdat het een stuk sneller was. Bij de introductie van Chello in 1999 was het Chello Classic abonnement 27 keer sneller dan inbellen via de telefoonlijn. Sinds de komst van ADSL heeft internetten via de telefoonlijn echter weer aan populariteit gewonnen.

De 600.000 bestaande abonnees zullen weinig verschillen gaan merken, ze houden hun bestaande Chello mailadres, maar kunnen nu ook upcmail.nl achter het apenstaartje zetten. Nieuwe leden krijgen krijgen standaard een upcmail adres.