Salesforce heeft onlangs nieuwe functionaliteit toegevoegd aan zijn Field Service-oplossing voor buitendienstmedewerkers voor onderhoudswerkzaamheden. Met deze extra functionaliteit kunnen bedrijven vooral beter de backlog van onderhoudswerkzaamheden beheren en afhandelen.
Salesforce geeft aan dat veel van de updates zijn ingegeven door de huidige pandemie. De updates moeten het onderhoudsmedewerkers makkelijker maken een klus in één keer goed af te handelen. Daarnaast hoeven klanten niet meerdere afspraken te maken en daarvoor maatregelen te nemen in verband met de diverse COVID19-protocollen.
De nu gepresenteerde updates van de Salesforce Field Service-oplossing bouwen daarnaast voort op de technologie die is verkregen met het vorig jaar overgenomen ClickSoftware.
Intelligenter onderhoud uitvoeren
Concreet omvat de update oplossingen voor onder meer het op een ‘intelligente’ manier maken van onderhoudsafspraken en het opstellen van roosters, op AI gebaseerde aanbevelingen voor de juiste onderdelen en apparatuur voor medewerkers, inzicht in de prestaties van machines om te bepalen welke onderhoud nodig hebben en nieuwe tools waarmee klanten precies worden geinformeerd wanneer onderhoudsmedewerkers arriveren.
De oplossing Dynamic Priority maakt het onderhoudsplanners het mogelijk om aan te geven welke onderhoudstaken het meest belangrijk zijn en hieraan prioriteit te geven. Bijvoorbeeld op basis van SLA’s, maar ook op basis van hoe belangrijk de te onderhouden apparatuur is voor de bedrijfswerkzaamheden.
De tool Einstein Recommendations maakt het bedrijven mogelijk om machine learning in te zetten om de dienstverlening op onderhoudsgebied te verbeteren. De tool geeft ook op basis van AI aanbevelingen zodat mobiele onderhoudsmonteurs altijd over het juiste gereedschap en onderdelen beschikken. Hierbij checkt de tool oude gelijkwaardige werkzaamheden en baseert daarop het gereedschap en de onderdelen die voor het nieuwe onderhoud nodig zijn.
Meer inzicht
De nu toegevoegde tool Asset 360, gezamenlijk ontwikkeld met Service Max, geeft bedrijven een compleet overzicht van de aanwezige apparatuur, de prestaties van deze apparatuur en de onderhoudscontracten. Op deze manier bepalen zij makkelijker welke apparatuur en wanneer onderhoud nodig heeft. Hierdoor zorgen zij ervoor dat hun apparatuur altijd blijft werken en op de operationele kosten kan worden bespaard.
Verder laat de nu aan Salesforce Field Service toegevoegde oplossing Appointment Assistant live updates van status van de komst van onderhoudsmedewerkers en, via GPS, hun locatie zien. Op deze manier kunnen bedrijven hun locaties goed voorbereiden op de onderhoudswerkzaamheden en deze op tijd ontruimen zodat minimaal contact plaatsvindt.
De updates van de Salesforce Field Service-oplossing zijn per direct beschikbaar.