Abonneer je gratis op Techzine!

KPN heeft een aparte klantenservice voor vips zoals klanten met een belangrijke positie en BN’ers. Dit verklaart KPN tegenover de Volkskrant. De vips kunnen voor particuliere problemen met telefoon en internet terecht bij de aparte klantenservice.

Een woordvoerder van KPN liet zaterdag aan de Volkskrant weten dat de service vooral bedoeld is voor mensen die vanwege hun functie een persoonlijk aanspreekpunt nodig hebben binnen het bedrijf. KPN bepaalt zelf wie bij de categorie horen. Diverse bekende Nederlanders zouden gebruik maken van de vip-service van KPN. Het gaat onder andere om bekende Nederlanders en mensen met politieke, bestuurlijke of maatschappelijke functies.

Het blijkt dat Ad Scheepbouwer, topman van KPN, de service al 2001 heeft ingevoerd. Hij zou hebben afgekeken bij het Belgische Belgacom dat eenzelfde vipbehandeling heeft.

Bart Combee, directeur van de Consumentenbond, reageert verbaasd over de klantenservice. "Het komt mij nogal merkwaardig voor. Het betekent dus dat de ene klant niet de andere klant is bij het bedrijf. Dat hoort natuurlijk helemaal niet."