‘Google steekt half miljard in promotie Moto X’

Abonneer je gratis op Techzine!

Google is erop gebrand om het nieuwe vlaggenschip van dochteronderneming Motorola een groot kassasucces te maken en zal daarom aanzienlijk wat dollars als marketingbudget reserveren. Volgens The Wall Street Journal gaat het om een budget van 500 miljoen dollar.

De Moto X zal het eerste vlaggenschip van Motorola worden, sinds het bedrijf onder de zeggenschap van Google valt. Vooralsnog heeft de overname Google weinig goeds gebracht, maar daar moet nu verandering in komen.

Eerder werd middels promotiemateriaal al gehint dat de Moto X door gebruikers aan te passen zal zijn. In hoeverre dat het geval zal zijn is nog afwachten. Volgens ABC News zullen gebruikers de kleur van de voor- en achterkant van de behuizing kunnen kiezen, ook kan er een gravering in het toestel worden aangebracht. Motorola wil er ook voor zorgen dat gebruikers bloatware van providers makkelijk kunnen verwijderen.

Motorola weigerde the reageren tegenover The Wall Street Journal