1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Apple is aangeklaagd voor een fout in iMessage die ervoor zorgt dat iMessage-berichten niet aankomen bij gebruikers die zijn overgestapt op een ander mobiel platform. Gebruikers die het bericht verstuurd hadden konden onder de indruk zijn dat het bericht wel was afgeleverd bij de ontvanger.

Wanneer een persoon gebruikmaakt van iOS, wordt zijn of haar telefoonnummer geregistreerd als een iMessage-adres, waarna berichten via internet worden bezorgd en verstuurd. Als echter wordt overgestapt op een ander platform zoals Android blijft die koppeling bestaan en worden nieuwe berichten niet ontvangen door de specifieke gebruiker.

Het probleem hierbij is dat zowel de versturende als ontvangende partij geen notie heeft van een probleem. Er is bovendien ook geen echte oplossing beschikbaar, afgezien van het handmatig afmelden van iMessage voordat de overstap wordt gemaakt.

Dat was voldoende aanleiding voor het aanspannen van een class action-rechtszaak die Apple zou moeten aansporen om met een oplossing te komen. Volgens Adam Pash zou een Apple-medewerker aangegeven hebben dat het bedrijf geen idee heeft hoe dit probleem opgelost kan worden, afgezien van de handmatige deactivatie.