T-Mobile heeft de cijfers over het tweede kwartaal gepresenteerd, het bedrijf is tevreden met de resultaten, hoewel het aantal prepaid-klanten afnamen, nam de brutowinst en het aantal klanten met een abonnement juist toe.

De telecomproviders hebben over de hele linie te maken met een terugloop in het aantal prepaid-klanten. Voornaamste reden hiervoor is de opkomst van de goedkope virtuele providers met goedkope abonnementen. Dat heeft tot gevolg dat de grote drie providers van ons land een terugloop kennen in het aantal prepaid-klanten. T-mobile zag het aantal prepaid klanten afnemen van 1,476 miljoen naar 1,176 miljoen. In een jaar tijd verloor het bedrijf dus 300.000 prepaid-klanten. Het aantal klanten met een abonnement nam echter toe, van 3,085 miljoen naar 3,102 miljoen, een stijging van 17.000 klanten.

T-Mobile laat weten dat de operationele kosten het afgelopen jaar ook flink zijn gedaald en nog nooit zo laag zijn geweest. Hierdoor is het bedrijf zeer efficient en kan het blijven investeren in het netwerk en de dienstverlening. Ook nam het bedrijf afscheid van de internet provider Online, deze is nu zelfstandig verder gegaan. Wel heeft dit tot gevolg dat de omzet is afgenomen. De bruto-winst is echter met 150 miljoen gestegen in vergelijking tot het tweede kwartaal van vorig jaar.

Al met al heeft T-Mobile een goed maar bovenal stabiel tweede kwartaal gedraaid.