Hoofdontwikkelaars SimCity opgestapt

Abonneer je gratis op Techzine!

De drie hoofdontwikkelaars achter SimCity hebben Maxis en daarmee ook EA verlaten om een eigen studio op te richten.

Het gaat om SimCity simulation architect Andrew Willmott, gameplay engineer Dan Moskowitz en game director Ocean Quigley die EA hebben verlaten en hun eigen studio zijn gestart. Alle drie speelden zij een belangrijke rol in de ontwikkeling van SimCity 4, Spore, The Sims 2 en de recent uitgebrachte game SimCity.

"We houden ervan simulaties te maken", zo vertelt Quigley. "We zijn nu bezig een simulatie te maken over het begin van leven op aarde; over lava, water, stenen en de opkomst van de eerste levende wezens." De game wordt in eerste instantie ontwikkeld voor de iPad met een "fundamenteel nieuwe simulatie-engine". "Ik kan niet wachten om het te laten zien", zo gaat hij verder.

In een andere tweet over zijn vertrek laat Quigley weten: "Ik ben klaar met EA. Dit is een kleine, onafhankelijke studio." Deze nieuwe studio draagt de naam Jellygrade.

Enkele renders van de nieuwe game zijn zichtbaar op Tumblr.

De nieuwste SimCity is uitgebracht in maart dit jaar. Bij de lancering ontstonden serverproblemen. De game vereist namelijk dat spelers altijd online zijn, alleen de servers van Maxis konden die grote aantallen spelers bij de lancering nog niet aan. Toen de game wel werkte, bleek deze vol te zitten met bugs en andere, vreemde problemen. Inmiddels staat patch 6 voor de deur, maar nog altijd zijn veel gebruikers ontevreden met de game.

[center]

[/center]