2min

De helpdesk van Ziggo is vanmiddag overbelast en vrijwel niet telefonisch bereikbaar. Wie belt met de helpdesk krijgt een bandje te horen dat het momenteel erg druk is en het verzoek later terug te bellen. De reden van de overbelaste helpdesk lijkt alles te maken te hebben met de sponsorovereenkomst die Ziggo heeft gesloten met Ajax.

Ziggo heeft ervoor gekozen om hoofdsponsor van Ajax te worden voor een bedrag van 8 miljoen euro per jaar. Op Twitter regent het klachten over de sponsordeal en veel mensen laten dan ook weten hun Ziggo-abonnement te gaan opzeggen. Ziggo zelf laat weten dat er geen sprake is van massale opzeggingen, het bedrijf stelt slechts enkele opzeggingen gehad te hebben, maar wel flink wat klachten.

Op Twitter komen klachten voorbij van klanten die supporter zijn van een andere voetbalclub en daarom nu weg willen bij Ziggo. Er zijn ook mensen die klagen over de prijs van hun Ziggo-abonnement, waarvan in hun ogen nu Ajax wordt gesponsord. Of Ziggo van te voren rekening heeft gehouden met voetbalsentiment is onduidelijk, maar dat het imago van het bedrijf vandaag onder druk staat is duidelijk. Het ligt voor de hand dat de sponsorovereenkomst op lange termijn juist meer klanten oplevert..