Google gaat “koopknop” toevoegen aan advertenties bij zoekresultaten

Abonneer je gratis op Techzine!

Een topman van Google heeft tijdens een evenement bekendgemaakt dat er inderdaad een koopknop op handen is. Deze zal verschijnen in de advertenties rond de zoekresultaten, het doel van de knop is om de conversies van webshops te verhogen.

Google’s Chief Business Officer, Omid Kordestani, heeft op een evenement van Re/Code bekendgemaakt dat Google de koopknop in ontwikkeling heeft en dat deze binnenkort wordt uitgerold. Het zal dan mogelijk worden voor webwinkels om de knop toe te voegen aan hun advertenties rond de zoekresultaten. De link van de knop kan door de winkel worden ingesteld. Bijvoorbeeld het plaatsen van een product in het winkelmandje.

Google verwacht dat de conversies omhoog zullen gaan door het aantal stappen te verminderen voor een daadwerkelijk aankoop. Een dergelijke knop is zeker niet nieuw, Amazon en Twitter werken al langer met dergelijke knoppen.

Mobiele gebruikers beginnen langzaam het shoppen steeds verder te omarmen en het aantal aankopen vanaf een smartphone is in een jaar tijd verdubbeld.