Abonneer je gratis op Techzine!

Sinterklaas heeft zijn weg naar de webwinkels gevonden. De goedheiligman heeft zo’n tien procent van zijn aankopen via internet gedaan.

Er is voor ongeveer 170 miljoen euro aan Sinterklaas inkopen gedaan via het internet. Het gaat hier om tien procent van alle aankopen voor Sinterklaas, aldus de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie. Dit is goed nieuws voor alle webwinkeliers aangezien dit een stijging is van dertig procent ten opzichte van vorig jaar rond dezelfde periode. Dit jaar verwacht Thuiswinkel-baas Wijnand Jongen dat er zo’n 4,8 miljard euro uitgegeven wordt in webwinkels.

Sinterklaas ontving vooral verlanglijstjes met daarop speelgoed, maar ook digitale apparatuur is erg in trek. "We zien we dat met name tijdens Sinterklaas veel consumenten op zoek zijn naar gemak en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Juist internet lijkt in deze moeilijke economische tijden gemak gekoppeld aan goede prijs/kwaliteit, te kunnen bieden", aldus Jongen.