2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Codemasters heeft vandaag laten weten dat Colin McRae: DiRT 2 zal gaan werken met de mogelijkheden die DirectX 11 te bieden heeft. Hierdoor komt de computerversie een aantal maanden later dan de consoleversie, deze komt namelijk al in september op de markt.

Hardware die DirectX 11 ondersteunt zal in de tweede helft van dit jaar verschijnen. Na de lancering van Windows 7 op 22 oktober zal DirectX 11 voor de computer beschikbaar worden gesteld.

"Terwijl de consoleversie van Colin McRae: DiRT 2 zoals gepland in september uitkomt, vinden we dat de mogelijkheden van DirectX 11 eigenlijk te mooi zijn om er geen gebruik van te maken. Zeker als we bedenken hoeveel toegevoegde waarde dit zal hebben voor de beleving van pc-gamers", aldus Gavin Cheshire, Vice President Development van Codemasters. "Als marktleider in de digitale racewereld blijven we voorop lopen door direct gebruik te maken van belangrijke nieuwe technologieën zoals hardware tessellation, multi-threading en Shader Model 5.0. Op deze manier kunnen we steeds weer een zeer realistische en spannende race-ervaring bieden waarin de gamers helemaal op kunnen gaan en waarmee we bovendien de concurrentie de baas blijven. De combinatie van DirectX 11 en de EGO Engine van Codemasters zal binnen het racegenre de technologische lat andermaal aanzienlijk hoger leggen."

DirectX 11 wordt gebruikt door Windows 7 en zal direct na de release ook voor Windows Vista beschikbaar worden gesteld. Codemasters wil graag de voordelen van DirectX 11 gebruiken, zodat de omgeving nog realistischer kan worden gemaakt. Hardware tessellation laat natuurelementen veel natuurgetrouwer zien en de animaties van het publiek zullen ook realistischer lijken.

"Codemasters maakt al in een zeer vroeg stadium gebruik van DirectX 11 en dat geeft het bedrijf een koppositie als het gaat om het ontwikkelen van een nieuwe generatie pc-spellen en simulaties", aldus Rick Bergman, senior vice president van de AMD Products Group. "Om de overgang naar DirectX 11 te ondersteunen, voorziet AMD Codemasters van geschikte hardware en zorgen we ervoor dat Codemasters toegang krijgt tot onze expertise met softwarematige DirectX 11-technologieën zoals tessellation en shader modelling. DirectX 11 heeft alles in zich om pc-spellen nog realistischer te maken door de ontwikkelaars de instrumenten in handen te geven waarmee multi-CPU- en multi-GPU-systemen, die momenteel beschikbaar zijn voor gamers, op een veel effectievere wijze te benutten."