Stay tuned, abonneer!

T-Mobile heeft ruim 1400 klanten een vergoeding aangeboden nadat zij vorig jaar een klacht hadden ingediend over de kwaliteit van het netwerk. Dit nieuws meldt Stichting Meldpunt Collectief Onrecht.

T-Mobile geeft de ontevreden klanten de mogelijkheid om hun contract eerder te ontbinden. Mocht de klant dit niet willen krijgt zij van T-Mobile een paar maanden abonnementskosten vergoed. Dit meldt Stichting Meldpunt Collectief Onrecht, de stichting verzamelde tegen betaling klachten van ontevreden consumenten. Wanneer je een kleine twintig euro overmaakte naar de rekening van SMCO werd je door de stichting vertegenwoordig in een rechtszaak tegen T-Mobile.

Wanneer het in deze rechtszaak tot een vergoeding zou komen zou de stichting hier wel twintig procent van opstrijken. Echter kwam het nooit tot een rechtszaak aangezien T-Mobile er nu voor kiest om de klachten zelf individueel af te gaan handelen. Naast de 1400 klanten die bekend waren via de stichting zijn er ook een onbekend aantal klachten binnengekomen via een klachtenformulier van T-Mobile zelf. De klachten gaan grotendeels over de storing waarmee T-Mobile vorig jaar kampte.

Door tekort aan capaciteit was het voor veel klanten toen onmogelijk om via 3G een internetverbinding op te zetten. Nadat T-mobile flink investeerde in haar netwerk in diverse grote steden werden de problemen uiteindelijk opgelost.