Apple lanceert iTunes Store op Aziatische markt

Abonneer je gratis op Techzine!

Apple heeft woensdag laten weten dat het bedrijf de iTunes Store gaan lanceren in twaalf Aziatische landen. De beschikbaarheid in deze markten komt bijna tien jaar na de lancering van de dienst zelf.

Door de dienst in deze landen te lanceren wil Apple het kopen en downloaden van muziek makkelijker maken. De dienst is ’s werelds meest succesvolle digitale muziekwinkel en verkocht wereldwijd al ruim 16 miljard nummers, tegen het eind van 2011. Sinds de release in 2003 kwam de dienst echter beschikbaar in slechts drie landen in de Stille Oceaan en Azië, te weten: Australië, Japan en Nieuw-Zeeland.

Aziatische gebruikers konden enkel via omslachtige omwegen muziek downloaden vanaf de dienst. Zo moesten gebruikers bijvoorbeeld een credit card of gift card hebben, welke geregistreerd waren in landen waar de dienst wel in zijn volledigheid beschikbaar is. Hier komt nu echter verandering in. Apple heeft namelijk laten weten dat het de dienst in Hong Kong, Singapore, Thailand, de Filipijnen, Brunei, Cambodia, Laos, Macau, Maleisië, Sri Lanka, Taiwan en Vietnam beschikbaar te maken.

Nu de Aziatische markt zeer snel groeit, is het niet verwonderlijk dat Apple er voor kiest om de dienst in deze landen beschikbaar te maken. Door de groeiende markt is er grote vraag naar de producten en diensten die Apple aanbiedt.