1 min

Google’s Chromebook lijken de afgelopen tijd aan interesse van de consument te hebben gewonnen. Dit blijkt uit een interview met Jim Wong, de president van Acer. In het laatste kwartaal van 2012 heeft Acer alleen al in de VS naar schatting 50.000 Chromebooks verkocht. Windows 8-systemen doen het een stuk minder goed.

De Chromebook is vanaf het begin af aan al een nicheproduct, maar sinds de introductie van het C7-model en een daaropvolgende prijsverlaging, heeft de laptop een nieuwe impuls gekregen. De Chromebook ligt in de winkel voor een schappelijke prijs van slechts 199 dollar.

Wong zegt dat het succes bemoedigend is, zeker gezien de beperkte marketing en promotie in vergelijking met de Windows 8-laptops. De president zegt dat het grootste deel van de verkoop te danken is aan opleidingsinstituten en bedrijven, waar de prijs een belangrijke rol speelt. Acer is als grootste producent een goede indicator voor de totale verkoop van Chromebooks.

Windows 8 doet het een stuk minder goed dan dat Acer had gehoopt. Wong meldt over Windows 8 het volgende: "Windows 8 zelf is nog niet succesvol. De markt is niet opnieuw gaan groeien na de lancering van Windows 8. Dat is een simpele manier om te bepalen of het een succes is, of niet."