1 min

T-Mobile heeft bekendgemaakt wat voor compensatie het biedt aan klanten die afgelopen weekend last hadden van de storing. Zij krijgen een extra databundel aangeboden van 500MB, klanten die daar geen gebruik van kunnen of willen maken kunnen ook kiezen voor een compensatie van 1,50 euro of 125 T-Mobile Extra-punten.

T-Mobile geeft in een verklaring aan dat klanten uiteraard niet hoeven te betalen voor niet ontvangen dienstverlening, daarmee komt het bedrijf uit op een compensatieregeling van 1,50 euro per getroffen klant. T-Mobile erkent ook meteen dat een bedrag van 1,50 euro niet in verhouding staat tot het ongemak dat klanten hebben ervaren en daarom biedt het een databundel aan van 500MB.

Klanten die echter geen gebruik kunnen of willen maken van deze extra databundel kunnen alsnog kiezen voor de tegemoetkoming van 1,50 euro of voor 125 T-Mobile Extra-punten. Deze punten zijn te besteden voor accessoires of te doneren aan een goed doel.

De meest klanten hebben alleen last gehad van de storing op vrijdag en zaterdagochtend, daarna was er nog maar een kleine groep klanten die last had van de storing. Zij worden apart benadert voor een compensatieregeling. T-Mobile heeft enkele dagen nodig om de compensatie in zijn systemen te regelen, klanten zullen in september de databundel van 500MB automatisch ontvangen. Er komt in deze dagen nog een formulier online waarin klanten kunnen aangeven een andere compensatie te willen dan die 500MB.