, , , ,

Gameplay (2)

De missies in het spel zijn onderverdeeld in hoofdmissies en zijmissies. De hoofdmissies gaan echt puur over hoe Jensen probeert de aanvallers te vinden van het bedrijf. De zijmissies aan de andere kant hebben weinig of niets met het verhaal te maken. Deze missies moet je dan ook zelf activeren door met de juiste mensen te praten. Zo zal je met veel moeite en goed zoeken alle zijmissies vinden, maar zelfs dan moet je nog geluk hebben. Als beloning voor deze kleine onderbrekingen krijg je meestal een aantal XP of credits waar je weer upgrades of wapens mee kan kopen.

De wapens die je hier en daar vindt of koopt, kan je terugvinden in je inventory. Ook spullen zoals ammo en wapenupgrades zijn ook hier te vinden. Voor mensen die bekend zijn met de Resident Evil-serie zal de inventory er vertrouwd uitzien. Je hebt namelijk een x bij x aantal vakjes beschikbaar waar je al je wapens en ammo in kwijt kan. Zo zal een raketwerper een ruimte in beslag nemen van 8 bij 3 maar een doosje ammo maar 1 bij 2. Zo kan je zelf kiezen of je veel munitie wilt of veel wapens.

Het laatste punt dat erg belangrijk is in dit spel is hacken. Door middel van hacken kan je een tactisch voordeel krijgen op je vijanden. Zo kan je bijvoorbeeld een computer hacken waar allemaal wachtwoorden van beveiligde deuren in staan zodat je deze makkelijk kan openen. Op deze manier kan je dan je vijanden verrassen zodat je ze makkelijk en snel kan uitschakelen. Behalve computers kan je ook de deuren zelf en kluizen hacken.

In totaal zal je met de hoofdmissies rond de 20-25 uur zoet zijn, wat erg veel is voor een singleplayer. Wil je ook alle zijmissies voltooien en alle gebieden verkennen dan kan er zomaar 50 uur op de teller komen te staan.