, , , , , ,

Graphics, geluid

Grafisch gezien is het niet een van de mooiste spellen van deze tijd. De gezichten van sporters zien eruit als poppen in een etalage en de bewegingen die de sporters maken als ze veel punten hebben gescoord zien er erg gemaakt uit. Tijdens het fietsonderdeel kan je inbeuken op je tegenstanders maar helaas, vallen doen ze niet. Ook zijn alle namen van de sporters verzonnen waardoor je ineens met Maarten de Jong staat de spelen. Hoewel we kunnen begrijpen dat het een dure grap is om al deze sporters te licenseren voelt het toch nep aan als je met een onbekend iemand een speer staat te gooien. Iets wat de sfeer ook niet ten goede komt.

Er zijn gelukkig ook wat positieve punten. Zo kan je bijvoorbeeld wel te vroeg springen tijdens het zwemonderdeel wat resulteert in een valse start. Ook zie je nooit een speer door iemand zijn buik steken of armen die door iemand zijn hoofd slaan wat toch wel een positief puntje te noemen is.

Het begint allemaal met een lekker rustig intro muziekje die in je hoofdmenu is te vinden. Al snel wordt je in de strijd gegooid en vertelt een commentator enthousiast over jouw sportprestaties. De commentatoren per onderdeel verschillen en zo hadden we de ene keer te maken met iemand die naar onze mening al flink wat jaren ervaring heeft waar we bij het andere onderdeel juist het tegenover gestelde dachten. Nadat je elke keer een finale hebt gewonnen krijg je elke keer het volkslied te horen wat in ons geval het Wilhelmus was. Dus tijdens de echte Olympische Spelen kunnen we luidkeels meezingen want aan gebrek van oefening zal het niet liggen.