, , , , , , , , ,

Capcom heeft goed haar best gedaan om weer een waardig Resident Evil-spel neer te zetten, maar naar mijn mening hadden ze toch nog wat meer naar de gamers kunnen luisteren. Want de sfeer is nog niet optimaal, en ontbreekt zelfs in één van de drie campaigns. Gelukkig weet het verhaal veel goed te maken, en is het leuk om weer eens met wat oude bekenden te spelen. Na het uitspelen van de drie campaigns komt er zelfs een extra campaign bij van Ada Wong, één van de meest geheimzinnige vrouwen van heel de serie.

Voor de rest zijn er wat mindere punten en wat verbeterde punten in het spel. Zo kan je nu bewegen met je wapens, maar heb je eigenlijk te veel ruimte tot je beschikking om spullen mee te nemen als je het vergelijkt met eerdere delen. In totaal duurt elke campaign ongeveer 6 uur op de normale moeilijkheidsgraad. Met vier campaigns zit je dus aan de twintig plus uren, wat tegenwoordig behoorlijk veel is voor een third person shooter.

Hoewel ik behoorlijk wat kritiek heb op dit spel, kon ik eigenlijk nooit de controller neerleggen. Ik moest en zou weten hoe het verhaal zou aflopen. En zeker na het eindfilmpje van de campaign van Leon zat ik toch wel met een glimlach achterover gezakt in mijn bureaustoel. Als Capcom nog een paar aanpassingen doet aan de sfeer en zorgt dat de volgende keer je hoofdpersoon geen partner heeft, dan moet het goed mogelijk zijn om de serie weer succesvol te krijgen. Voor nu heb ik me goed vermaakt met dit spel en ben wel benieuwd naar wat de camaign van Ada Wong nog te bieden heeft.
7.4
  • Lange singleplayer;
  • Leon’s verhaal;