, ,

Naar mate het schrijven van deze review vorderde, werd ik alsmaar bozer. Hoe krijgen ze het toch voor elkaar om zo’n fantastische franchise om zeep te helpen? De teneergang werd natuurlijk al een poosje geleden ingezet, maar de bombarie waarmee Aliens: Colonial Marines ooit werd aangekondigd en het feit dat Gearbox Studios de ontwikkeling op zich zou nemen, zorgde natuurlijk voor enige verwachtingen.

De hype die gecreëerd werd met video’s en PR-praatjes zijn totaal niet waargemaakt. Ik zou hier bijna de conclusie van de review van New Kids Nitro Racer neer kunnen zetten. Verhaal- en gameplaytechnisch is de game op alle fronten ondermaats. Er is totaal geen diepgang aanwezig en op het einde van game krijg je gewoon een dikke middelvinger. De multiplayer steekt aardig in elkaar met een unieke modus, maar ik vrees dat ook dat weinig zoden aan de dijk zal zetten.

Grafisch is Aliens: Colonial Marines van het niveau van een launchgame, waar Gearbox zich flink voor mag schamen. Glitches maken de game vooral in co-op zelfs af en toe onspeelbaar. Nergens komt de game in de buurt van de triple A-game die het beoogde te worden.

Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen zou je zeggen, maar Gearbox heeft dat na Duke Nukem toch voor elkaar weten te krijgen. Er staat nog een Wii U-versie in de planning, Gearbox zal hard aan de slag moeten gaan om alle problemen op te lossen en grafisch een iets hoger niveau te bereiken, maar gezien de lange ontwikkeling ben ik er bang voor en kan deze versie beter geschrapt worden. Dat ze hun tijd maar steken in een nieuwe Brothers in Arms of Borderlands!
4.7
  • Kleine verwijzingen naar de films;
  • Redelijke spanningsopbouw..