2min

Tags in dit artikel

,

Originaliteit

Splinter Cell is eigenlijk al een titel die elke gamer kent.
Ook deel 3 is zeker origineel. Er zijn weinig spellen met zoveel realisme, zo’n mooie grafische omgeving en die ook maar in de buurt komen van het genre Stealth.
Wat dat betreft heeft Splinter Cell echt een monopoliepositie.

Splinter Cell is eigenlijk uniek, bij welk ander spel kun je je vijand in zijn rug pakken en ondervragen? Ook de geluids- en lichtmeter zie je in geen enkel ander spel terug. Loop je teveel in het licht, dan val je op. Maak je teveel geluid door te snel lopen of te schieten? Dan val je op en kan er wel eens een alarm afgaan.

Ook het alarmsysteem is verbeterd, zoals Sam al zegt in het begin van het tweede level:
“let me guess 3 alarms and then game over?”, “This aint no video game Sam”
En dit klopt je kan een aantal keer het alarm af laten gaan, elke keer krijgen de NPC’s iets extra’s. Op level 1 gaat alleen het alarm af. Als je nu nog een keer het alarm af laat gaan, dan krijgen de NPC’s body armor. Ben je ook nog zo stom om een derde keer het alarm af te laten gaan? Dan krijgen ze ook nog een helm. Zelf ben ik nog niet zo stom geweest om een vierde keer het alarm te laten af gaan :)

In dit derde deel zijn er nog meer mogelijkheden om met meer mensen tegelijk te spelen. Je kan op de consoles met 2 man offline (splitscreen), maar online of via LAN kan je met nog meer mensen ook met de computerversie. Er is ook een versus mode, hierbij speelt de ene partij inbreker en de andere bewaker.