Er was eens…..

We schrijven het jaar 1994. Op mijn computerscherm zie ik een vader en moeder voor de televisie zitten en er komt een kind binnenlopen. "Dad, i’m realy bored", klaagt het kind tegenover zijn ouders. Plotseling verschijnt er op het grauwe televisiescherm een mannetje in een kleurig pak. "Bored? Hey you there!", schreeuwt hij door de beeldbuis. Plotseling staat het mannetje in de kamer en hij stelt zich voor als The Advisor en hij is er om het jongetje mee te nemen naar een "Magical Land". Het jongetje, zijn hond en de ouders en ik worden magisch weggezapt en staan ineens voor de poorten van een pretpark. Links en rechts schieten attracties en eettentjes uit de grond. Als laatste rijst er een achtbaan uit de grond, waarna ik meegenomen wordt in een ritje. De achtbaan eindigt in een groot zwart gat en het filmpje is ten einde.

Klinkt het bekend? Dan ben je waarschijnlijk van mijn leeftijd (20-30) of je bent een groot fan van simulatiespellen waarin je attractieparken moet bouwen. Ik heb het natuurlijk over de intro van het spel Theme Park dat door velen, waaronder ik, geheel grijs gespeeld is. De intro was voor die tijd geweldig en ik heb hem dan ook meerdere malen bekeken. Toen ik het introfilmpje recentelijk op YouTube bekeek waren de nostalgische gevoelens dan ook ruimschoots aanwezig.

Ik was dan ook verrast dat Electronic Arts heeft besloten om dit spelletje ook op de Nintendo DS uit te brengen en was er als de kippen bij toen we een review exemplaar ter beschikking gesteld kregen. Lezers die dit spel net als ik zo vaak gespeeld hebben dat ze het inmiddels kunnen dromen, kan ik eigenlijk meteen verwijzen naar de laatste pagina, want ik kan vast vertellen dat er erg weinig is veranderd aan de klassieker. Maar aan de andere kant kunnen we van die nostalgische gevoelens natuurlijk niet genoeg krijgen, dus je kunt ook met een gerust hart doorlezen.