, ,

The Game #1

Als je het spel opstart kan je dus uit diverse spel varianten en competities kiezen. Er zitten echt veel standaard teams in uit de diverse competities. De bekende Nederlandse competities de Eredivisie en de Jupiler Leage doen ook mee.

Als we een nieuwe game starten kunnen we kiezen voor meerdere spelers. Dit is mogelijk tot en met 4 spelers. Je kan hier diverse opties kiezen waaraan jou spel moet voldoen. Je kan kiezen of je een bestaand team wil managen of een eigen gemaakt team. Er bestaan in het spel erg veel plaatsen waar jou team gevestigd kan zijn. Zoals je in een screenshot ziet heb ik voor mijn dorp gekozen.

Allereerst hebben we het "Berichten systeem". Hierin krijg jij al je gamegerelateerde berichten. Meeste berichten zijn gewoon informatie maar voor sommige moet je een reactie plegen. Bijvoorbeeld: iemand wil een speler kopen van jou, een speler wil opslag, etc. Het komt er allemaal in voor.

Als het spel eenmaal is begonnen, begin je in de competitie met de door jou geselecteerde club of de door jou aangemaakte club. Je kan op dat moment spelers gaan wegkopen bij andere clubs. Bijvoorbeeld een Ronaldinho, van Nistelrooy of van der Sar. Uiteraard zullen dit soort spelers vaak weigeren in het begin omdat je club volgens hun een te laag niveau heeft. Daarnaast moet je je vrouwtje voorzien van cadeaus. Anders gaat ze liggen zeiken en is ze niet meer blij.

Je kan met Fifa Manager 2007 je spelers of teams vergelijken met andere teams. Je kan eenvoudig zien doormiddel van een grafiek hoe goed een speler op welk gebied is. Zo kan je dus snel weten hoe veel je speler echt waard is of wat jij voor een speler over hebt om te onderhandelen met het andere team of de speler zelf.

Als je echt een match gaat spelen kan je voor diverse manieren kiezen hoe je match gespeeld moet worden. Je kan ervoor kiezen dat de match vrijwel gelijk is afgerond en dan weet je de eindscore gelijk. Het is ook mogelijk om alles in tekstmodus af te spelen en de hoogtepunten zoals een goal in 3d modus weer te geven. Last but not least, je kan de match in volledige 3d weergave bekijken. Dit vind ik een beetje overbodig naar mijn mening.