1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Onderzoeksbedrijf comScore heeft onderzoek gedaan naar het gebruik van social media sites. Het is nu met gegevens gekomen waar Google+ zich enigszins zorgen om mag maken.

Ondanks dat het ledanaantal van Google+ begin februari de 100 miljoen heeft overschreden, blijkt het voor de social media site lastig te zijn om haar bezoekers vast te houden. Het onderzoek van comScore toont dat Google+ bezoekers gemiddeld drie minuten per maand de site bezoeken, gemeten tussen september 2011 en januari 2012. Facebook-bezoekers daarentegen, besteden zes tot zeven uur aan tijd op dat sociale netwerk.

Hoewel het een zeer groot verschil is, wordt het onderzoek ook door Compete bevestigd, dit bedrijf houdt zich bezig met het meten van internetverkeer. Volgens Compete bezoeken Google+ gebruikers de site minder dan drie keer per maand met een gemiddelde duur van ongeveer drie en een halve minuut. Deze bewering komt voort uit metingen tussen juli 2011 en januari 2012. Facebook-gebruikers kwamen ongeveer 21 keer per maand terug met een gemiddeld bezoek van bijna 20 minuten.

Bij de meting zijn mobiele gebruikers niet inbegrepen, maar laat zien dat ook Twitter en zelfs MySpace langer worden bezocht. Google geeft als reactie dat Google+ veel meer is dan een bezoekpagina, waardoor het voor externe onderzoeksbedrijven lastig is het gebruik te meten.