1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Microsoft en Intel zullen komende donderdag een gezamenlijke marketingcampagne genaamd "Digital Joy" aankondigen waarmee ze willen laten zien wat zij de consument kunnen bieden aan Digitaal Home Entertainment.

Verwacht wordt dat het nieuwe Windows XP Media Center Edition 2005 en de welbekende Pentium 4 processor van Intel een belangrijke rol gaan spelen in deze campagne.

Een van de veelgehoorde klachten bij consumenten is het feit dat de elektronica voor Digitaal Entertainment nog vrij complex is en niet eenvoudig te bedienen is.
Microsoft en Intel willen dit probleem wegnemen door de consument een krachtig systeem en een eenvoudig te gebruiken softwarepakket aan te bieden.

Overigens is deze campagne niet echt verrassend te noemen. Concurrenten als Sony en Samsung hebben reeds democentra waar consumenten een voorproefje kunnen krijgen van de toekomst van Digitale TV en ook Philips is alweer een tijdje bezig met hun nieuwe slogan "Sense and Simplicity".

Uiteraard willen Intel en Microsoft hier hun marktaandeel in veroveren en denken door deze samenwerking een goed product in handen te hebben.
Om de consument daarvan te overtuigen zullen beide partijen tot eind januari 2005 in grote winkelcentra in de VS demonstraties geven met hun producten.

Tevens zal er een website geopend worden waar informatie te vinden is over het delen van digitale foto’s, digitale televisiegidsen en andere aspecten van Digitaal Home Entertainment.

Meer info binnenkort op: http://www.digitaljoy.com/