1 min

Adobe en ServiceNow gaan hun softwaresystemen met elkaar combineren om applicaties te ontwikkelen waarmee klantenservice-medewerkers beter hun werk kunnen doen. Dit bericht persbureau Reuters en is inmiddels ook bevestigd door beide softwareleveranciers.

Volgens beide leveranciers gaat het concreet om het integreren van data uit het Adobe Experience Platform met het Customer Service Management van ServiceNow. Dit moet merken een beter overzicht van klanten geven.

De integratie moet daarnaast ook seamless workflows tussen beide platforms mogelijk maken en de Real Time Customer Profiles van Adobe verder uitbreiden. Denk daarbij onder meer aan meer verrijkte klantendata en personalisatie van klantenervaringen.

Betere klantenservice

Daarnaast moet de integratie van de platforms verbeterde mogelijkheden voor de klantenservice gaan opleveren. Wanneer klanten een merk benaderen dat de geïntegreerde softwaretools van beide leveranciers gebruikt, krijgen agents direct het profiel van deze klanten te zien, wat zij hebben gekocht en hoe zij eerder via een website hulp hebben gezocht. Hierdoor kunnen de betreffende agents beter en sneller de vraag van deze klanten afhandelen.

Goed voor beide partijen

De nu aangegane samenwerking moet beide partijen flink helpen, aldus het persbureau. De samenwerking met ServiceNow is voor Adobe het eerste uitstapje in de wereld van software voor klantenservice-doeleinden.

Hoewel ServiceNow wel ervaring heeft in het helpen van bedrijven om vragen van interne klanten op een goede en snelle manier af te handelen, zet het nu via Adobe de eerste stappen om dit ook voor klanten die van externe locaties binnenkomen met de software af te kunnen handelen.