Abonneer je gratis op Techzine!

Yahoo heeft dit kwartaal minder winst gemaakt in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Toen behaalde Yahoo nog een winst van 158,5 miljoen dollar, nu moeten ze het stellen met 151 miljoen dollar. Dat betekent dus een winstdaling van 7,5 miljoen dollar.

Yahoo maakte dit gisteren na het sluiten van de Amerikaanse beurs bekend. De oorzaak is te vinden bij de advertenties, deze staan al een tijdje onder druk. Deze advertenties zorgen echter wel voor een betere omzet. Het gaat hier om tekstadvertenties die bij zoekopdrachten getoond worden.

De omzet bedraagt nu zo’n 1,77 miljard dollar, dat is twaalf procent meer dan vorig jaar.
Analisten hadden de winst nog lager ingeschat. De reden hiervoor is de negatieve bijstelling die Yahoo eerder bekend maakte voor de rest van het jaar.

Google loopt hierdoor nog steeds voor op Yahoo. Als oplossing komt Yahoo nu met een 100 dagen plan. De drie hoofddoelen van Yahoo zijn het worden van het startpunt op het internet voor consumenten, een vaste plaats krijgen in het budget van adverteerders en het meer richten op de directe nieuws- en servicevoorzieningen. Voorbeelden daarvan zijn Yahoo Finance, News en Sports.