Abonneer je gratis op Techzine!

Uit de onlangs gepubliceerde kwartaalcijfers van de online CRM-dienst Salesforce.com blijkt dat het geen last heeft van de recessie. Zowel de omzet als de winst steeg net als het aantal klanten.

Salesforce is een internetdienst die tegen betaling online sales-, service- en marketingmogelijkheden aanbiedt aan bedrijven. Uit de kwartaalcijfers blijkt dat steeds meer bedrijven gebruik maken van deze dienst. Het klantenbestand groeide in het eerste kwartaal van dit jaar namelijk met zeven procent naar 59.300 klanten. Het aantal gebruikers wordt geschat tussen de één en twee miljoen.

De dienst zag zowel de omzet als de winst fors stijgen. De winst verdubbelde zelfs van 9,6 naar 18,4 miljoen dollar. De dienst zag ook de omzet fors stijgen, namelijk met 23 procent naar 305 miljoen dollar. Toch hebben deze cijfers niet voor een positief effect gezorgd op de beurs. De waarde van het aandeel daalde in eerste instantie met 7,9 procent maar trok bij naar 1,5 procent.