Microsoft gaat internationale versie van Bing beter onderhouden

Abonneer je gratis op Techzine!

Zoekmachine Bing geniet in de Verenigde Staten een relatief grote populariteit, maar buiten de thuismarkt is het aandeel wat minder groot. Dat is niet in de minste plaats omdat Microsoft nieuwe functies pas veel later internationaal uitrolt. De softwaregigant wil daar wat aan gaan doen.

Als we de recente statistieken erop naslaan blijkt dat Bing in de Verenigde Staten aanzienlijk meer wordt gebruikt dan wereldwijd het geval is: respectievelijk 12,1 tegen 4,38 procent marktaandeel. Natuurlijk is Google Search nog altijd de dominante partij.

Dat Bing internationaal flink achterloopt is niet zo gek: de Verenigde Staten zoekmachine genieten bij de ontwikkeling duidelijk de voorkeur van Microsoft. Zo wacht de internationale versie momenteel nog op zaken als Image Match en intelligente automatische aanvulling van zoektermen. In veel landen is Bing überhaupt niet beschikbaar.

Microsoft lijkt er nu voor te willen zorgen dat daar verandering in komt. De softwaregigant had een vacature uitstaan voor een business development manager die aan de slag moet gaan met een grote geografische uitbreiding van zoekmachine Bing.

De vacature is inmiddels offline gehaald, maar meldde onder andere dat de zoekmachine beschikbaar moest komen in 75 nieuwe landen. Het ging daarbij vooral om landen in de zogenaamde EMEA-regio, ofwel Afrika, Europa en het Midden-Oosten. Het is echter niet duidelijk wanneer we de verbeteringen mogen verwachten.