2min

Ziggo heeft besloten wat investeringen te gaan doen om de wegloop van klanten tegen te gaan. Sinds de fusie met UPC heeft het bedrijf 87.000 klanten verloren. Het bedrijf zegt nu te investeren in de kwaliteit van de dienstverlening. Ook wordt er een nieuwe marketingcampagne opgezet rond Horizon TV.

Ziggo is vorig jaar overgenomen door Liberty Global het moederbedrijf van UPC. Daarna is er besloten om UPC en Ziggo te laten fuseren en de naam UPC te laten vallen. De techniek van UPC en Liberty Global zijn vervolgens toegepast op het oude Ziggo-netwerk en de systemen zijn in elkaar gestoken. Verder heeft Ziggo besloten om hoofdsponsor te worden van voetbalclub Ajax.

Al deze aanpassingen hebben de nodige effecten gehad op de dienstverlening en niet zozeer in positieve zin. Daaroverheen volgde vervolgens nog één of twee prijsverhogingen en dat alles heeft geresulteerd in een grote hoeveelheid opzeggingen. Veel klanten besloten om hun abonnementen bij Ziggo op te zeggen en over te stappen naar de concurrentie, wat in veel gevallen partijen zullen zijn als KPN en Tele2.

Bij Techzine zijn de afgelopen maanden voornamelijk veel klachten binnengekomen over het televisienetwerk van Ziggo dat is omgezet naar UPC. Veel klanten hebben te kampen met storingen, haperingen en een slecht signaal. Bij de klantenservice wordt keer op keer gemeld dat mensen de kabels in huis moeten vervangen, maar in veel gevallen is dat geen oplossing.

Mogelijk dat Ziggo nu toch investeringen gaat doen om het netwerksignaal te verbeteren zodat het televisiesignaal beter wordt en de internetverbinding stabieler. Al doet het bedrijf geen uitlatingen waar het nu precies in gaat investeren. Ook de Consumentenbond roerde zich al eens over de vele klachten van oude Ziggo-klanten.